DIY twisted jersey skirt

ENDELIG kommer DIY-en som jeg vet at mange har ønsket etter at jeg publiserte bilde av skjørtet på både instagram (@christinaparrington, følg meg gjerne, jeg er 5 followers unna 1000, iiiih!) og her på bloggen. Jeg har prøvd å ta så bra bilder som mulig, så jeg håper at dette er forståelig for noen av dere. Hvis du ikke skjønner forklaringen helt, så sett deg ned meg et tøystykke og prøv deg frem, så skal jeg love deg at plutselig ble det logisk for deg allikevel! Vil også legge ved at dette klarer de fleste av dere, alt dere trenger å sy er jo en rett søm :-) Good luck!

Du trenger: 

♥ 1 meter jerseyskjørt (eller så mye at du får det rundt livet to ganger)  ♥ Strikk  ♥ Symaskin som kan sy elastisk søm  ♥ Saks. 

Legg stoffet utover gulvet. 

Brett mot hverandre, men ikke legg kantene rett mot hverandre; legg slik som på bildet. Jo mer stoff du lar være på siden, desto mer tvist blir det på skjørtet. Håper det ga mening! Deretter styr du en søm der jeg har satt nåler. Husk å bruke elastisk søm, i og med at stoffet er elastisk!

Brett skjørtet i to, slik at du har det overflødige stoffet på samme side. Klipp av dette. Ser dere antydning til en tvist på midten der?? 

Nå er skjørtet mest sannsynlig altfor stort til deg, så derfor legger du et av dine passende skjørt oppå stoffet, og bruker det som mal til å klippe skjørtet i din størrelse. Sy deretter skjørtet sammen på siden med en enkel, elastisk søm. 

Siste steg er å sy på strikk i livet! Mål hvor lang strikken må være rundt livet på deg selv, klipp til og fest med nåler før du syr med en elastisk søm. 

RESULTATET! Du kan gjerne justere rundt på tvisten, her har jeg dratt den litt til siden.

Hvis du ikke skjønte min forklaring, kan du ta en titt her

Hva syns du om skjørtet? :-) 

Legg til en kommentar

Tattavkvinnene

18.08.2013 kl.18:17

WOW! Dette er en av de kuleste DIYene jeg har sett! Resultatet ble utrolig bra :)

Christina i London!

18.08.2013 kl.18:25

Tatt av kvinnene: Å, tusen takk :D Så gøy å høre!

Nora Solstad

18.08.2013 kl.18:32

Kjempe fin blogg du har!

Ta gjerne en tur innom bloggen min :D

tinaemilie

18.08.2013 kl.18:34

WOW, så utrolig fint!!

Emilie Helgesen

18.08.2013 kl.18:35

Veldig kult!

Ann-Kristin

18.08.2013 kl.19:23

Utrolig morsomt å lage noe selv:) Du er flink!

Titti

18.08.2013 kl.21:20

WOW, så flink du er!! Det ble jo kjempebra :) Tror jeg må investere i en symaskin asap ;)

Marlene

18.08.2013 kl.21:40

Det ble knallbra! :-D Innlegget lagres tvert, så skal jeg prøve å få ordnet meg et slikt selv :-)

Tatiana

18.08.2013 kl.22:45

Beautifull :)

styl-in-my-live.blogspot.sk

Martine Onstad

19.08.2013 kl.19:21

Så flink du er! Nydelig fint ble det :-D

Marit

19.08.2013 kl.23:58

Du er så flink! Blir så inspirert til å sy av deg ;-) hihi.